Siirry pääsisältöön

Orpokoti osa 2

"Isko, tulisitko käymään täällä!"
"Kuulostat omituiselta, onko jokin hätänä?"
"On... Kun Nora tuotiin pihaan pikkuisena, minä näin kuka hänet toi!"
"Anteeksi kuinka?"
"Kuulit kyllä mitä sanoin! Mitä minun täytyisi nyt tehdä. Tämä liittyy Aleksanderiinkin..."
"Miksi sinä kerrot tästä minulle vasta nyt? Millä tavalla se muka liittyy Aleksanderiin?"
"Istu alas, niin minä kerron. Nainen joka Noran pihaamme toi oli Briitta Korppi, Aleksanderin Äiti..."
"Oletko aivan varma?"
"Olen."
"Annathan minulle anteeksi etten heti kertonut?! Pelkäsin että tahtoisit viedä Noran takaisin, koska kyse oli tutusta naisesta..."
"Tottakai, ymmärrän pelkosi mutta en minä olisi Noraa takaisin vienyt. Tiedät että olisin kyllä selvittänyt asian."
"Kuinka sinä olisit muka voinut?"
"No kysymällä tietenkin, ei sitä enään voi tehdä mutta nyt minulla vain herää kysymys miksi hän toi juuri sinä iltana Noran meille?"
"Mitä merkillistä siinä illassa oli?" Anja kummastelee.
"Tämän perusteella Nora Österroos on Odetten tytär! Odette ja Samuel katosivat sinä iltana, muistatko? Heistä oli ihan uutisissa saakka muistatko?"
Kaikki alkaa valjeta Anjalle ja Iskolle. He tajusivat että nyt on Briitalla sormensa pahasti pelissä. He miettivät jospa heidän pitäisi tavata Briitta.
Oli yö ja Nora ei saanut unta. hän siivosi huoneensa ja meni peseytymään. Muutto päivä oli tänään, eikä Aleksander ollut vieläkään soitellut. Peseytymisen jälkeen Nora lähti harjoittelemaan erästä loitsua jonka hän tahtoo antaa lahjaksi Anjalle ja Iskolle.


Sinä yönä Nora oppi loitsun ja oli erittäin innoissaan. Hän antaa lahjoista kauneimman Naiselle ja Miehelle jotka kasvattivat hänet kuin oman lapsen. "Ei helyt tai sanat kiitostani kertoa voi, tämä pari pienen tuhisevan käärön vanhemmiksi tulla nyt voi." 
Nora huomasi että Isko heräsi. Hän pyysi tämän ulos ja kertoi että muutaman päivän kuluttua he saavat tietää että Anja odottaa esikoista.
"Mitä ihmettä Nora?" Isko itki onnesta!
"Teistä tulee nyt oikeat vanhemmat."
"Kuules nyt neiti, eikö me sitten olla sinun oikeat vanhemmat?" Isko vastaa veikeästi.
"No tottakai, parempia vanhempia en olisi voinut toivoa."
"Sinusta tulee isosisko."
"Niin tulee." Nora haikeana.
"Tämä on vain meidän salaisuus, muistatko?" Nora sanoi.
"Muistan kyllä rakas tyttäreni."
Keskustelut päättyivät itkuun, sillä Noran oli aika lähteä. Hän halusi mennä vielä saattamaan Aleksanderin lukiolle.
"Minä lähden nyt, rakastan teitä." Nora itki.
"Etkö hyvästele Anjaa? Mekin rakastamme sinua, tulethan käymään?"
"En pysty muuten lähtemään jos hyvästelemme. Halaa häntä puolestani. Minä lähden nyt. Soittakaa kun vauva on tullut maailmaan."
Anja sai kuulla Noran lähteneen ja purskahti itkuun.
"Minun tulee ikävä sitä tyttöä. Mitä me muuten teemme? Menemmekö puhumaan Briitalle?"
"Emme mene, keskitytään nyt tulevaisuuteen. Sotkisimme vain Noran elämän." Isko sanoi, sillä kun hän tiesi että Anjan sisällä kasvaa uusi elämä. Mikään ei saisi stressata nyt tulevaa Äitiä, hän lupasi Noralle. 
Nora ja Aleksander eivät puhuneet koko matkan aikana toisilleen mitään. He molemmat olivat todella surullisia. Kunnes Aleksander avasi suunsa.
"Me muutamme Äitini kanssa samaan paikkakuntaan kuin sinä, löysimme edullisen asunnon ja minulle varmistui koulupaikka sieltä."
"Ihanaa!!!!!" Nora huusi.
"Voit muuttaa minun ja äitini luo."
"Hyvä on mutta koska muutatte? Minähän lähden jo tänään."
"Tässä on avaimet uuteen asuntoon, nähdään siellä."
Siitä se yhteiselo sitten alkoi nuorella parilla. 

Nora oli nukahtanut puiston penkille sillä oli mennyt niin pitkälle muistoihin. Mutta ei vieläkään muistanut lapsuudestaan mitään, mutta ihmettelee miksi hänen unessaan sijaisvanhemmat sanoivat Briitan tuoneen hänet orpokodin pihaan. Nora kuvitteli sen vain olevan unta.

Noran sijaisvanhemmat ovat menehtyneet vanhuuteen mutta pikkusisko hänellä on jossakin. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ikävä jälleennäkeminen ja uusi alku.

"Hyvää iltaa vain kaikille, tulin vain nopeasti kylään sillä täällä on jotakin minulle kuuluvaa." Kuolema astuu esiin ja naurahtaa. Kaikki ovat järkyttyneitä ja Briitta on piiloutunut vessaan. "Sinä siinä, oletko Nora?" Kuolema kysyy. "Ky-ky-kyllä olen." Nora vastaa peloissaan. "Hah, ei voi olla totta mikä perhe mulle sattuikaan, mulla on sulle vähän paljastettavaa." Kuolema sanoo ivallisesti. "Sun anoppis kauhean ilkeä aina on, siihen syy sun äitis on. Sun anoppi salaisuutta kantaa, piiloitellut sitä tähän päivään varmaan. Sulla kaunis äiti oli, Odette nimeltään, hän rakastui väärään mieheen, elikkä Aleksanderin isään. Sitä ei anoppis kestänyt, kun Samuel korppi Äitisi takia on hänet jättänyt. Briitta muhun yhteyttä otti, pyysi kuolemaa korjaamaan täyspotti. Näännyttää mun piti sun äiti ja Samuel parka, siitä vastuussa on sun Anoppi vanha. Tänään mä sun Anoppis vien, salaisuus paljastukoon ja kuoleman porteille Briitta astukoon."

Menneisyyden haamut

Kaikki alkoi siitä kun Briitta ojensi auttavan kätensä ystävälleen Odette Österroossille. Odette muutti asumaan ystävänsä Briitan ja Samuelin luokse lapsensa Noran kanssa. Odette oli juuri eronnut miehestään, hänestä oli tulossa yksinhuoltaja. Aikaa kului, Odette ja Samuel olivat lähentyneet. Naapurustossa huhuttiin heidän olevan enemmän kuin ystäviä, mutta Briitta ei sitä halunnut uskoa. Eihän ystävät koske toistensa kumppaneihin tai niin Briitta ainakin luuli. Briitta ajatteli että Samuel ja Odette ovat vain tulleet hyviksi ystäviksi. Odette ja Samuel viettivät aikaa yhdessä niin usein kuin mahdollista. Sillä aikaa Briitta hoiti poikaansa Aleksanderia ja Odetten tytärtä Noraa koska Odette ja Samuel olivat muka "töissä." He tapailivat salaa, kävivät syömässä kun Briitta raukka piti kotia pystyssä.  He rakastuivat. Olivat niin sokeita rakkaudellensa että eivät tajunneet ihmisten katseita ja puheita. He miettivät pitkään ja usein kuinka he kertoisivat tästä Briitalle